Velkommen :)

Til min turblogg !

Jeg er ikke akkurat en stor skribent, så det hær blir væll mæst en turbilde blogg..


Jeg kommer ikke til å legge ut alle bildene fra mine turer her på siden, men noen høydepunkter og noen ord til.
Jeg er en mann med mange syssler, så er ikke bestandig så hyppig med innlegg, men her kommer no endel innimella,
når tiden strækk til ;)

lørdag 7. januar 2012

Trekketrening

På tur fra valan.. Det er en fin plass til å trene pulktrekk, Så det har blitt noen turer innåver der ;)
Det har stort sett bare gått i trekketrening siden æ kjøpte sele til Koryak..
Og han er virkelig lærevillig, har fått han til å førstå : Høyre, venstre, Hike (for å starte å trekke.. fant ut at det var ordet som funket best til han)  og han er generelt veldig fokusert. :) 
Timian surrer no fritt rundt når han kan være med
Koryak mister en go del fokus når Timian er med på tur, for han springer jo løs og Koryak er jo vant til å springe løs ilamme han..
Men han er jo ikke med på alle turene i og med at han ikke takle mye snø !
Dette var etter ca 30 minutt :p
Koryak lærer så raskt at jeg blir litt overrasket, men er jo vældig morro da :) 
Blir vældig morro å se hvor dyktig han er blitt til han er fullvoksen og skal trekke årntlig last og ikke minst snørekjøring..
Han synes det er morro å være "på jobb" :)
Det love jo bra at han er så lærevillig, for da blir det lættere å lære opp den neste hunden når jeg bestemmer meg for en til.. I og med at Koryak kan hjelpe til med treningen ;)
Pauser må man jo ha.. iværtfall kaffepause til mæ !
Ps. Er så godt at det blir mere og mere dagslys for kvær dag som kommer :)
Ute å trekke i mørket, klarte jo å styre han med hodelykten da ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar